Miewasz bóle głowy, karku a także obręczy barkowej i pleców?
Bóle mięśni twarzy? Nie możesz otworzyć szeroko ust?
Ścierają się zęby?

W KOSMO DENTAL CLINIC wiemy jak temu zaradzić.

W ostatnim okresie nastąpił gwałtowny rozwój cywilizacyjny, oraz wzrost wymagań stawianych społeczeństwu. W coraz większym stopniu jesteśmy zaganiani z powodu natłoku spraw i obowiązków, mając coraz to mniej czasu na potrzebny organizmowi odpoczynek. Powoduje to gromadzenie się nadmiernej ilości stresu w naszym organizmie, którego nie jesteśmy w stanie się pozbyć.

Negatywny wpływ stresu powoduje rozwój różnego rodzaju zaburzeń i schorzeń, które dotykają nasz organizm. Należą do nich również dysfunkcje układu ruchowego narządu żucia (pośrednio stawów skroniowo-żuchwowych) oraz bruksizm. Ich objawy mają różnoraki charakter. Najczęściej są to bóle promieniujące min. do skroni, czoła, żuchwy (imitując bóle zębów), karku i migrenę. Powodują one również uczucie wysadzania gałki ocznej z oczodołu, szumy uszne lub uczucie zatykania ucha, co sprawia, iż Pacjenci bardzo często trafiają do lekarzy różnych specjalności: okulistów, laryngologów, ortopedów, neurologów.
Do lekarza dentysty zostają skierowani, gdy nie potrafią znaleźć ukojenia u tych specjalistów, ponieważ, najczęściej, leczone są objawy a nie przyczyna dolegliwości, która tkwi w układzie ruchu narządu żucia, a w szególności w niezależnym od naszej woli impulsacji z mózgu do mięśni żwaczy, które kurczą się w nadmierny sposób powodując np. trzaski w stawch skroniowo-żuchwowych.

Niepokojące objawy, które powinny zaalarmować osobę dotkniętą tym schorzeniem to:

• bóle mięśni żucia (zwłaszcza poranne),
  • trzaski, trzeszczenia w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych,
  • ograniczony zakres otwarcia ust.

Zaburzenia w stawie skroniowo żuchwowym powstają z powodu przyczyn mięśniowych (bruksizm) powiązanych często z utratą właściwego podparcia w łukach zębowych związanego ze znacznym obniżeniem powierzchni zgryzowej przy np. rozległych pracach protetycznych.

W Kosmo Dental Clinic dzięki odpowiedniemu zdiagnozowaniu i zastosowaniu leczenia, możliwe jest zmniejszenie lub całkowite ustąpienie, przede wszystkim, bólu głowy, mięśni twarzy, karku, a także obręczy barkowej i pleców.